onsdag den 17. august 2011

endelig hjemme

Hej allesammen!

Så er jeg vendt hjem fra Møn.

Desværre med en noget uheldig feber i bagagen.

Vi tog en bus derud, og turen varede omkring to en halv time, hvorefter vi gik ned til vores shelters. Og efter stedet at dømme, har personen der byggede det, haft lidt travlt.

Der var fire shelters, som vist nok kun var beregnet til 6 personer. Men da drengene allerede havde erobret to shelters, og ingen følte en stor trang til at sove sammen med lærene, formådede vi på magisk vis, at presse ti piger ind i det lille rum.
To piger sov dog hos dregene frivilligt.

Selv samme dag viste guiden os møns klint. Vi gik hele den stejle vej ned til en trappe, på ca. 400 trin. Trappen førte ned til stranden hvor man kunne finde fosiller. Jeg fik 4 "vættelys" med hjem, det er spidsen af rygskjoldet på en tiarmet blæksprutte. -Jeg har vedlagt et billede fra google, for jeg havde desværre glemt kamera på turen.
Det var ellers meget smukt, og solen skinnede.

Men efter den hårde tur, gik vi tilbage til lejrpladsen.

Her prøvede vi noget mislykkedes at koge vand, men det er åbenbart næsten umuligt, at koge vand over bål. Så jeg måtte nøjes med lunkent vand til mine nudler.
Og her blev jeg så ramt af min første nedtur. Som gav mig kvalme, ondt i maven og hovedpine.

Men jeg overlevede natten, og næste dag havde jeg det så dårligt, at jeg ikke kunne tage med på 10 kilometers turen på mountainbike. Og tro det eller lad være, jeg havde ellers glædet mig.

Men da de andre kom hjem, havde en af vores lærere, Michael, bestilt en tideligere bus. Så efter de fordærdelige timer i bussen, kunne jeg endelig komme hjem.

Og nu er det skoledag igen, men jeg er sygemeldt:-(

Host host fra hugobjørnen



Her er et billede af nogle vættelys. Dem kan man finde mange af på møns klint.

1 kommentar:

  1. Det var en mega fed tur hjem i bussen den var ordenlig NICE, babé!

    SvarSlet